همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت:‌ قیمت بیشتر مواد غذایی از جمله شکر، برنج، روغن، چای، حبوبات و اقلام پرمصرف باید کاهش یابد.

food

قاسمعلی حسنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: قیمت شکر در مرداد ماه بدون کارشناسی 46 درصد افزایش یافت و هم اکنون در بازار 200 تومان کمتر از قیمت دولتی است.

وی گفت: این افزایش بدون نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و فقط نظر گروه کوچکی بود.

حسنی افزود: قیمت شکر در نرخ 18 هزارگروه کالایی تاثیر دارد و کاهش آن از1900تومان فعلی که کاذب است، قیمت بقیه اقلام را نیز کاهش می دهد.

وی افزود: بیش از یک میلیون تن برنج و هزاران تن حبوبات در انبارها داریم که اگر با کاهش قیمت عرضه نشود ، ماه های آینده دچار مشکل می شود.

رئیس اتحادیه بنکداران افزود‌: برخی تولید کننده ها چون سال آینده باید به خاطر افزایش حقوق، مالیات و هزینه سوخت قیمت ها را افزایش دهند از حالا دربرابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند.

وی گفت: برای نمونه قیمت چای 13 هزار تومان است اما 15 هزار و 300 تومان عرضه می شود که حاشیه سود کاذبی را برای عرضه کننده ایجاد کرده است.

حسنی گفت:‌ جوایز کلانی که برای خرید این محصولات داده می شود از جیب مصرف کننده است.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت:‌ با توجه به فراوانی کالاها در کشور و رکود جهانی و ظرفیت تولید ، قیمت‌های فعلی واقعی نیست و باید کاهش یابد.

حسنی گفت: قیمت یکی از محصولات در حال کاهش بود که دیروز اعلام شد، کاهش قیمت نخواهیم داشت و در عمل سد راه کاهش نرخ ها شد.

وی گفت: اتحادیه بنکداران بانک اطلاعاتی از 2300 قلم کالا در زمینه واردات تولید و توزیع دارد که می توان از امکانات این اتحادیه برای قیمت گذاری ها استفاده کرد.

حسنی گفت‌: قیمت ماهی از 10 هزار تومان به 6 هزار تومان رسیده یعنی 40 درصد کاهش داشته اما تن ماهی تغییر قیمت نداشته و این موارد نیازمند نظارت سازمان حمایت است.

کد خبر 243075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز